Popis práce s eKatalogem
Instalace aplikace
Instalaci aplikaci provedete klasicky jako u ostatních aplikací na platformě iOS:
- Otevřete na iPadu aplikaci AppStore
- Přejděte k vyhledávání aplikací podle jména
- Do vyhledávacího pole zadejte "eKatalog iNUVIO"
- Vyberte aplikaci ze seznamu (v případě shody názvů je vydavatelem aplikace HARPAGON Software s.r.o.).
- Tlačítkem install aplikaci stáhněte a nainstalujte do svého iPadu. Tuto akci je třeba potvrdit heslem k účtu společnosti Apple nebo ověřením otisku prstu.
Aplikace je dostupná pouze pro zařízení iPad a optimalizována na 10" zařízení.
K instalaci aplikace je nutné připojení k internetu.
TLDR: Aplikaci nainstalujete klasickým způsobem z AppStoru. Název aplikace je eKatalog, vydavatelem je HARPAGON Software s.r.o.
Přihlášení uživatele
Při prvním spuštění aplikace, stejně jako při případném odhlášení, budete vyzvání k zadání přihlašovacích údajů. Jsou požadovány následující údaje:
- Login - uživatelské jméno
- Heslo - heslo spojené s daným loginem
- URL - adresa serveru, který ověří zadané údaje, a dále poskytne potřebná data eKatalogu
Potřebné údaje konzultujte se svým nadřízeným pracovníkem, společnost HARPAGON Software s.r.o. tyto neposkytuje.
Pokud se z aplikace neodhlásíte před jejím ukončením a ukončíte ji běžným způsobem, měly by údaje zůstat v aplikaci uloženy a neměly by tedy být požadovány při dalším spuštění.
TLDR: Zadejte přihlašovací jméno, heslo a adresu serveru. Potřebné údaje konzultujte se svým nadřízeným.
Aktualizace dat
Pro používání klíčových funkcionalit aplikace je třeba nejprve stáhnout do aplikace data ze serveru (zadaného při přihlášení). K tomu slouží modul "Aktualizovat data" v menu aplikace. Po přejití do tohoto modulu klikněte na stejnojmenné tlačítko, čímž spustíte stahování dat.
Tato akce vyžaduje po celou dobu aktualizace připojení zařízení k internetu a může trvat i několik minut (v závisloti na kvalitě připojení).
Po dobu stahování dat není možné s aplikací jinak pracovat. Po skončení aktualizace zmizí symbol načítání obsahu a aplikace je opět provozuschopná. Stejným postupem lze také aktualizovat dříve stažená data. Pokud by se v průběhu aktualizace výstkytla chyby (komunikace) je třeba proces opakovat.
TLDR: V menu -> "Aktualizovat data" klikněte na stejnojmenné tlačítko. Akce vyžaduje připojení k internetu a může trvat i několik minut. Po zmizení symbolu načítání jsou data v aplikaci aktuální.
Vytvoření objednávky
Hlavní funkcionalitou aplikace je tvorba a ukládání objednávek. Pro vytvoření objednávky přejděte do modulu "Objednávka". Další postup je následující:
- Klikněte na tlačítko "Nová objednávka". Aplikace vás přesměruje do modulu zákazníků.
- Vyberte zákazníka, pro kterého objednávku vytváříte, kliknutím na příslušné tlačítko "Dodat" v seznamu zákazníků. Aplikace vytvoří objednávku a budete přesměrování do modulu produktů.
- Nyní lze do objednávky přidávat jednotlivé položky kliknutím na tlačítko s cenou (pro prodej zboží) nebo kliknutím na tlačítko se stavem skladu (pro reklamaci zboží) u daného produktu.
Pro zobrazení současného stavu objednávky přejděte do modulu "Objednávka", kde lze také upravit údaje týkající se celé objednávky. Kliknutím na jméno zákazníka v tomto modulu pak můžete změnit zákazníka této objednávky.
TLDR: V menu -> "Objednávka" klikněte na talčítko "Nová objednávka", vyberte, pro koho je objednávka vytvářena pomocí tlačítka "Dodat" u daného zákazníka a přidávejte jednotlivé položky objednávky.
Práce s katalogem produktů
V modulu "Katalog zboží" je zobrazena databáze všech stažených produktů. Produkty jsou zobrazeny po čtyřech na jedné stránce, mezi stránkami lze přepínat pomocí posunu prstu po obrazovce tabletu (zprava doleva pro následující stránku, zleva doprava pro předchozí).
Vyhledávání a filtrace produktů
K vyhledání produktu slouží několik prvků v horní části obrazovky. Je zde několik tlačítek pro filtrování zobrazovaných produktů, možnost výběru řazení produktů a vyhledávací pole pro zadání konkrétního textu.
Filtrování produktů funguje tak, že pokud je nějaká kategorie zaškrtnutá, zobrazují se pouze produkty, které do této skupiny patří. Výjimkou je filtr pro zobrazení archivních produktuů, které ve výchozím stavu nejsou vůbec zobrazeny a při zaškrtnutí filtru se zobrazí společně s nearchivními produkty (tedy všechny dohromady).
Řazení produktů podle statistiky prodejnosti ("prodej") seřadí produkty od nejprodávanější po nejméně prodávané. Pokud je dostupná statistika přímo pro daného zákazníka, je zobrazena ta, jinak je zobrazena statistika obecná (za všechny zákazníky). Z důvodu paměťové náročnosti je v rámci statistiky zobrazen pouze omezený počet nejprodávanějších produktů._
Do vyhledávacího pole je možné zadávat vyhledávací řetězce mimo jiné ve formátu "část názvu výrobce/část názvu produktu" (např. panas/bater).
Vložení produktu do objednávky
Před vkládáním produktů je třeba mít vytvořenou aktivní objednávku (viz. Vytvoření objednávky), jinak není možné tlačítka pro přidání produktu použít. Samotné vložení pak provedete kliknutím na tlačítko zobrazující cenu produktu (pro prodej zboží zákazníkovi). V dalším okně je třeba správně vyplnit jednotlivé údaje a vložení produktu potvrdit. Obdobně lze postupovat při reklamaci produktu, pouze začněte klepnutím na tlačítko udávájící počet kusů produktu na skladu.
Kliknutím na obrázek produktu jej lze zvětšit. Kliknutím na jméno zákazníka (vlevo na horní liště) se přesunete do modulu "Objednávka"._
TLDR: V modulu "Katalog zboží" lze filtrovat, řadit a vyhledávat stažené produkty. Pro jejich přidání do aktuální (předem vytvořené) objednávky slouží tlačítka zobrazující cenu produktu a stav skladu (pro reklamaci).
Dokončení objednávky
Pro dokončení rozpracované objednávky přejděte do modulu "Objednávka". Zde je možné doplnit a upravit informace týkající se celé objednávky (způsob uhrazení a dopravy), změnit zákazníka, kterému bude objednávka dodána (kliknutím na jeho název a výběrem jiného zákazníka), zkontrolovat jednotlivé položky objednávky a případně je upravit (kliknutím na položku). Jsou zde dostupná také tlačítka pro smazání objednávky, její uložení (pro pozdější odeslání) a odeslání objednávky. K odeslání objednávky je nezbytné připojení k internetu - pokud se odeslání nezdaří, bude objadnávka pouze uložena a je nutné se o její odeslání pokusit znovu v modulu "Neodeslané obednávky", kde se zobrazují všechny ojednávky, které byly pouze uloženy a nebyly odeslány k vyřízení.
TLDR: V modulu "Objednávka" lze objednávku smazat, uložit, nebo odeslat. Je zde také možné jednotlivé položky zkontrolovat a upravit a doplnit některé informace objednávky. K odeslání objednávky je třeba připojení k internetu, jinak se pouze uloží do modulu "Neodeslané objednávky".
Další možnosti aplikace
V aplikaci je možné prohlížet vystavené faktury a objednávky (modul "Vystavené doklady") a zjistit aktuální obrat přihlášeného prodejce (modul "Obraty"). Všechny tyto akce vyžadují připojení k internetové sítí.